Administrateur

/Administrateur

Administrateur

Vogelenzang (Gemeente Bloemendaal)
Geplaatst 1 maand geleden

Onze gerenommeerde opdrachtgever in de Gemeente Bloemendaal is op zoek naar een

Administrateur 32 uur per week

Doel van de functie:

In deze functie zorgt u voor het juist en op tijd verwerken van de financiële administratie c.q. boekhouding

Omschrijving van de functie:

Financiële / Loon gegevens:

  • Verwerkt de hierbij behorende journaalposten (verzamelen, controleren, en verwerken van wijzigingen en documenten);
  • Controleert / verzorgt aansluiting verzamelloonstaat en grootboek-administratie
  • Beheert de tussenrekeningen en openstaande posten samen met collega’s van de financiële administratie en beheert balansdossiers gericht op de maandafsluiting en jaarrekening;
  • Draagt zorg voor correcte boekingen van de bank dagafschriften;

Signaleren:

  • Verzorgt de eindcontrole van alle wijzigingen en salarisbetalingen en geeft het resultaat hiervan door aan leidinggevende;
  • Stelt mogelijk nieuwe werkwijzen voor en overlegt dit met het Hoofd Financiële Administratie;

Rapportage:

  • Verzorgt alle rapportages en voert de maandelijkse controles uit;
  • Levert de gegevens aan voor de accountantscontrole;
  • Stelt de begroting en afrekening van het loonverwerkingsbedrijf op en controleert op correcte uitvoering hiervan;
  • Stelt wekelijks liquiditeitsprognose en de betaaladvieslijst op.

Controle:

  • Schakelt bij gesignaleerde problemen de juiste persoon in voor afhandeling;
  • Bewaakt betalingstermijn van de in- en verkoopfacturen;
  • Voert de controles uit op ingevoerde mutaties, analyseert en beoordeelt grootboekrekeningen.

Archief:

  • Draagt zorg voor benodigde registratie en archivering;
  • Verzamelt de te archiveren gegevens uit alle beschikbare bronnen;
  • Waarborgt de juistheid en actualiteit van de dossiers en follow-up m.b.t. gemaakte betaalafspraken met debiteuren. 

Procesverbetering:

  • Levert actieve bijdrage in het optimaliseren, digitaliseren en verhogen van de efficiency van het administratieve proces;
  • Begrijpt de administratieve processen zo goed dat deze omgezet kan worden naar het personeelsinformatiesysteem;
  • Draagt zorg voor benodigde registratie en archivering. 

Communicatie:

  • Heeft contact met interne budgethouders, leveranciers, instellingen, stakeholders;

 

Benodigde competenties: 

  • Resultaatgericht:
  • Gericht zijn op het realiseren van doelstellingen en resultaten, vasthoudendheid tonen bij tegenslagen.
  • Plannen en organiseren:
  • Werkzaamheden op een systematische wijze opzetten en inroosteren. Prioriteiten stellen. Structuur aanbrengen en vasthouden in de dagelijkse gang van zaken. Structuur aanbrengen, doorvoeren en vasthouden in de dagelijkse gang van zaken.
  • Accuratesse: Effectief hanteren van gedetailleerde gegevens en consequent letten op details;
  • Klantgerichtheid: Identificeren van wensen en behoeften van de klant en hierop handelend inspelen.
  • Zelfstandigheid: Stelt prioriteiten en toont veel zelfdiscipline.
  • Samenwerken: In samenspel met anderen een effectieve bijdrage leveren aan een gemeenschappelijk doel.
  • Analyseren en oordeelsvorming: Erop gericht zijn zaken systematisch te onderzoeken.
  • Presteren onder druk: Effectief blijven presteren onder hoge werkdruk, tegenslag of teleurstelling
  • Luistervaardigheid: Belangrijke informatie kunnen oppakken uit mondelinge communicatie, doorvragen ter verduidelijking.

 

Functie-eisen:

  • Succesvol afgerond Praktijkdiploma boekhouden en/of MBA;
  • Aangetoond hbo werk- en denkniveau (bedrijfseconomisch / administratief). MBO+
  • Minimaal 5 jaar ervaring in soortgelijke functie;
  • Gevorderde kennis van Excel (Macro’s – draaitabellen) en Word, ervaring met Exact globe Next en belasting recht.)
  • Goede beheersing Nederlandse taal in woord- en geschrift.
  • Inzicht in administratieve procedures;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden (zowel schriftelijk als mondeling) in het Nederlands;
  • Zelfstandig, accuraat en cijfermatig inzicht;

 

Wat bieden wij:

  • Passende arbeidsvoorwaarden conform het rechtspositiereglement voor personeel;
  • Een unieke werklocatie;
  • Een vaste aanstelling bij gebleken geschiktheid;
  • Een informeel gemotiveerd team.

Vacature kenmerken

CategorieAdministratief en Financieel

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Uw gegevens worden gebruikt voor arbeidsbemiddeling, welk proces deels geautomatiseerd kan plaatsvinden. In ons privacy statement kunt u nalezen op welke wijze wij uw gegevens verwerken.

2019-09-12T07:16:20+00:00
Translate »