
Vacature: Administrateur
Vogelenzang – per zomer 2025 Overveen
Uren per week: 30-37,5 uur
Over onze opdrachtgever:
De afdeling Financiële zaken ondersteunt en houdt toezicht op de aan het bisdom rekenplichtige besturen van Parochies, Parochiële Caritas Instellingen en overige kerkelijke instellingen. Hiervoor geeft ze onder volmacht van de bisschop bisschoppelijke machtigingen af en geeft advies op administratief, juridisch en financieel-economisch gebied, mede op basis van de verantwoordingsstukken van de besturen.
Zij verzorgt de volledige administratie van het Bisdom, de Regionale Centrale Financiering (RCF) en de overige instellingen, Bisdom Beheersfonds, ABSKOG en het Grootseminarie.
Ben jij de administrateur die wij zoeken?
Vanwege het vertrek van de huidige administrateur zijn we op zoek naar een nieuwe administrateur die de volledige administratie van de Regionale Centrale Financiering (RCF) gaat verzorgen. De belangrijkste taken zijn onder andere:
- het berekenen en facturen van doorbelastingen
- het controleren van declaraties
- het beheren van debiteuren- en crediteurenadministratie
- het opstellen van de jaarrekening en het onderhouden van contacten met de parochies
Je bent een volwaardige sparringpartner voor de Hoofd financiële administratie, aan wie je rapporteert. Jouw analyses en aanbevelingen dragen bij aan het behalen van de gestelde doelen.
Omschrijving van de functie:
- Zelfstandig administratieve werkzaamheden uitvoeren volgens vastgestelde
- Correcte verwerking van bankbetalingen, facturen en
- Het signaleren en oplossen van onregelmatigheden in de
- Controle op salarismutaties, ziekteverzuim en aangiftes van loonbelasting, pensioenfondsen en verzekeringsmaatschappijen.
- Analyse en beoordeling van
- Beheer van balansdossiers en voorbereiding voor
- Verantwoordelijk voor
- Verzorging van IB47 rapportage en wekelijkse
- Zelfstandige opstelling van de jaarrekening, begroting, en
- Zorgdragen voor registratie en juiste archivering van benodigde
- Contacten met debiteuren, crediteuren en interne
- Regelmatig overleg met parochies en Caritas
- Vervangende werkzaamheden bij afwezigheid van de
- Optimalieren van administratieve procedures en inrichting van de
Benodigde competenties:
- Accuratesse: Nauwkeurigheid bij het verwerken van gedetailleerde
- Plannen en organiseren: Systematisch werk opzetten, prioriteiten stellen en structuur aanbrengen.
- Klantgerichtheid: Wensen en behoeften van de klant herkennen en hierop
- Plichtsbesef: Verantwoordelijkheid nemen voor eigen werk en gemaakte
- Samenwerken: Effectieve bijdrage leveren aan gemeenschappelijke
- Analyseren en oordeelsvorming: Systematisch onderzoeken van zaken en gefundeerde adviezen geven.
Functie-eisen:
- Aantoonbaar hbo werk- en denkniveau, HEAO SPD.
- Minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke
- Gevorderde kennis van Excel,
- Kennis van Exact Synergy en Globe is een pré.
- Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en
- Inzicht in administratieve procedures
Wij bieden:
- Een uitdagende, afwisselende baan in een complexe organisatie met diverse stakeholders
- De functie is vakinhoudelijk interessant met ruimte voor verbeteringen
- Een hybride werkweek tussen de 30 en 37,5 uur (fulltime)
- Een goed salaris en bijbehorende arbeidsvoorwaarden
- Informele sfeer met geregeld een personeelsfeestje
Vacature eigenschappen
Vacature categorie | Finance |