Privacy-statement T-Staffing B.V.
Het vertrouwen dat wij zorgvuldig omgaan met uw persoonsgegevens willen we elke dag weer waarmaken. We werken met goed beveiligde informatiesystemen en heldere privacy statements. Wanneer nodig passen we deze aan. Zoals met de invoering van de Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG). Lees hier hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens.
Wie zijn we
T-Staffing B.V. is gevestigd te Bergen op Zoom-Nederland, Blokstallen 2b, Postcode 4611 WB en is verantwoordelijk voor de verwerkingen van jouw persoonsgegevens (Verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de AVG).
Van wie verzamelen wij persoonsgegevens
Wij verzamelen persoonsgegevens van:
- Bezoekers en gebruikers van de website
Als u onze website bezoekt, verzamelen we informatie gerelateerd aan het type apparaat,
browser en hoe u onze website gebruikt. Deze informatie helpt ons om de website te verbeteren,
voor uw gebruiksgemak en om u zo goed mogelijk van dienst te zijn.
De informatie verwerken we:
- met uw toestemming
- om de overeenkomst en/of gebruikersvoorwaarden die we met u zijn overeengekomen goed uit te kunnen voeren
- Sollicitanten, (potentiële) kandidaten, zzp-ers, flexwerkers, medewerkers van leveranciers,
deelnemers van klanten of andere personen
Wij verzamelen en verwerken uw gegevens voor de uitvoering van onze hr-dienstverlening,
waaronder bemiddeling, uitzenden, detachering, payroll, werving & selectie, in- en doorleen,
persoonlijke ontwikkeling en inzetbaarheid, loopbaanbegeleiding, advies, planning en personeels-
en salarisadministratie.
De informatie verwerken we:
- om de overeenkomst en/of gebruikersvoorwaarden die we met u zijn overeengekomen goed uit te kunnen voeren
- om te voldoen aan een wettelijke verplichting
- op grond van een gerechtvaardigd belang die in overeenstemming is met of voortvloeit uit de aangegeven doelen (waarom verwerken we persoonsgegevens), dit doen we op grond van een zorgvuldige beoordeling en belangenafweging
- in beperkte gevallen: met uw toestemming, daar waar dit mogelijk is en u deze toestemming in vrijheid kan geven. (Indien u jonger bent dan 16 jaar hebben wij de toestemming nodig van uw ouders of de persoon die de ouderlijke verantwoordelijkheid draagt).
- Zakelijke relaties
We verwerken persoonsgegevens van personen die werkzaam zijn voor ondernemingen waarmee wij zaken doen voor het doen van aanbiedingen voor en/of verstrekken van informatie over de dienstverlening en overige activiteiten, om een zakelijke relatie te onderhouden en een opdrachtovereenkomst te sluiten en te onderhouden.
De informatie verwerken we:
- om de overeenkomst en/of gebruikersvoorwaarden die we met u zijn overeengekomen goed uit te kunnen voeren;
- om te voldoen aan een wettelijke verplichting;
- op grond van een gerechtvaardigd belang die in overeenstemming is met of voortvloeit uit de aangegeven doelen; (waarom verwerken we persoonsgegevens) dit doen we op grond van een zorgvuldige beoordeling en belangenafweging
- op grond van uw toestemming.
Wanneer verzamelen wij uw persoonsgegevens
Wij verzamelen uw persoonsgegevens bijvoorbeeld als;
- u onze website bezoekt;
- u gegevens invult of achterlaat op onze website;
- u zich inschrijft op onze vestiging;
- u zich op andere wijze aanmeldt of wordt aangemeld om gebruik te maken van onze
- dienstverlening of om u een dienst te verlenen.
En als wij dit niet direct van u hebben gekregen;
- van social media, enkel indien wij een gerechtvaardigde reden hebben om te veronderstellen dat u geïnteresseerd zou zijn in werk. In dat geval zullen we u benaderen of u interesse hebt om zich bij ons in te schrijven of op een andere manier gebruik wilt maken van onze dienstverlening. Heeft u geen interesse dan kunnen wij relevante gegevens van u verwerken om rekening te houden met uw wens niet door ons benaderd te worden;
- indien wij persoonlijke informatie ontvangen van, door u opgegeven referentie contactpersonen;
- als klanten, waar u bent aangeboden of waar u werkt of gewerkt heeft, persoonlijke informatie over u met ons delen of die u aanmeldt voor onze dienstverlening; indien dit onderdeel uitmaakt van of voortvloeit uit onze overeenkomst;
- van leveranciers in het kader van in- en doorleen, in dat geval hebben wij met de leverancier afgesproken dat deze u informeert en verwijst naar ons privacy-statement.
Met wie kunnen wij uw persoonsgegevens delen
T-Staffing B.V. kan uw persoonsgegevens doorgeven aan de volgende (categorieën) ontvangers;
- onderaannemers en leveranciers (zoals gegevensverwerkers) die namens T-Staffing B.V. diensten verlenen of opdrachten uitvoeren. Deze ontvangers hebben alleen toegang tot de gegevens die zij nodig hebben om hun taken uit te voeren en zijn gebonden aan contractuele verplichtingen;
- derden zoals dienstverleners die functies in onze opdracht uitvoeren (waaronder test-,opleidings-, en/of exameninstituten, partijen die klanttevredenheidsmetingen doen o.a. ten behoeve van keurmerken en certificeringen, externe consultants, zakenpartners en professionele adviseurs als advocaten, auditors, technische ondersteuningsfuncties en IT-consultants die onze systemen ontwikkelen en testen);
- opdrachtgevers waar we u voor kunnen stellen, waar u via ons aan het werk gaat of bent, of die ons vragen onze dienstverlening in te zetten voor uw loopbaanbegeleiding, coaching, bemiddeling;
- individuen en organisaties die informatie over bijvoorbeeld uw referentie hebben of geschiktheid (zoals diploma’s) of die wij, op uw verzoek, gegevens verstrekken of die ons, op uw verzoek, informatie verstrekken, zoals huidige, voormalige of beoogde werkgevers, opleiders, exameninstituten en uitzendbureaus;
- derden aan wie wij gegevens, met uw uitdrukkelijke toestemming, verstrekken of op uw verzoek gegevens delen in verband met dataportabiliteit;
- pensioenfonds, indien van toepassing;
- overheidsinstanties en andere instanties (zoals subsidie-aanvragers) indien wij van mening zijn dat we daartoe verplicht of gerechtigd zijn.
En in alle overige gevallen waarin wij hiertoe worden verplicht, bijvoorbeeld door een gerechtelijk bevel of een gerechtelijk vonnis.
Het delen van de persoonsgegevens geschiedt op basis van een gerechtvaardigd belang, toestemming, wettelijke verplichting en/of ter uitvoering van de overeenkomst in overeenstemming met de doelen zoals genoemd bij “Waarom verzamelen wij uw persoonsgegevens?”
Uw persoonsgegevens kunnen worden doorgegeven of opgeslagen buiten Nederland. T-Staffing B.V. heeft de nodige maatregelen genomen om te verzekeren dat de doorgegeven persoonsgegevens adequaat worden beschermd. Uw persoonsgegevens kunnen worden verstuurd naar een of meerdere landen binnen of buiten de Europese Unie en daar worden verwerkt. Wij zullen uw persoonsgegevens alleen naar landen buiten de EU doorgeven waarvan de Europese Commissie van mening is dat u daar een afdoende mate van bescherming heeft of waar T-Staffing B.V.passende veiligheidsmaatregelen heeft genomen om de privacy van uw gegevens te waarborgen.
Uw rechten: inzage en/of wijzigen gegevens
U heeft het recht om een verzoek in te dienen voor;
- inzage in de persoonsgegevens die wij van u verwerken;
- rectificatie van uw persoonsgegevens;
- verwijdering van uw persoonsgegevens of beperking van verwerking: in bepaalde omstandigheden, tenzij wij een goede reden, zoals een wettelijke verplichting, hebben om de persoonsgegevens te verwerken of niet te verwijderen;
- beperking van of een bezwaar over de verwerking van de persoonsgegevens;
- overdracht van uw gegevens.
In geval van uw verzoek, ter bescherming van de persoonsgegevens, zullen wij uw identiteit moeten kunnen vaststellen.
Wij maken geen gebruik van geautomatiseerde besluitvorming dat enkel gebaseerd is op geautomatiseerde verwerking met inbegrip van profilering.
Voor kandidaten, flexwerkers, zzp-ers en opdrachtgevers met een account in de mijn omgeving;
- indien u een eigen account (Mijn T-Staffing) hebt, heeft u inzage in een groot deel van uw persoonsgegevens en kunt u als kandidaat, flexwerker of zzp-er de gegevens voor het recht op dataportabiliteit (overdraagbaarheid) downloaden. U kunt zelf ook een aantal gegevens wijzigen zoals het doorvoeren van aanpassingen in uw CV, indien van toepassing, of uw accountgegevens;
- als het verwerken van uw persoonsgegevens is gebaseerd op uw toestemming, heeft u ook het recht om uw toestemming, op enig moment, in te trekken. Het intrekken van uw toestemming is echter niet van invloed op de rechtmatigheid van enige verwerking op basis van uw eerdere toestemming, voordat wij een dergelijke intrekking hebben ontvangen of in het geval verdere verwerking van diezelfde gegevens volgens een andere grondslag is voortgezet, zoals een overeenkomst of wettelijke verplichting van T-Staffing B.V.
Hieronder de wijze waarop u uw toestemming kunt intrekken;
- als u zich heeft opgegeven voor het ontvangen van informatie voor nieuwsberichten, evenementen, alerts of andere berichten, dan kunt u zich daarvoor afmelden via de mail die u daarover ontvangt;
- wilt u gegevens wijzigen of verwijderen die u zelf niet kunt aanpassen, dan kunt u contact opnemen met uw contactpersoon en/of vestiging.
Vragen, opmerkingen, klachten of (vermoeden) datalek
Heeft u vragen, neem dan contact op met uw contactpersoon en/of vestiging. Ook kunt u gebruik maken van de contactpagina op onze website. Indien u klachten heeft dan horen we dat graag, zodat we u verder kunnen helpen en, zo nodig, onze dienstverlening/werkprocessen kunnen aanpassen/verbeteren.
Heeft u vragen, opmerkingen of klachten over de bescherming van uw persoonsgegevens door T-Staffing B.V., neem dan contact op met de vestiging of uw contactpersoon. Is er sprake van een (vermoeden van) een datalek, bijvoorbeeld, vermoed u verlies of ongeautoriseerde toegang tot persoonsgegevens, laat het ons dan direct weten.
Beveiliging
T-Staffing B.V. doet er alles aan om uw persoonsgegevens optimaal te beschermen. Wij doen dat aan de hand van ons informatiebeveiligingsbeleid. Wij hebben daartoe, rekening houdend met de laatste stand van de techniek, fysieke, administratieve, organisatorische en technische maatregelen getroffen om onrechtmatig gebruik te voorkomen. Deze maatregelen worden regelmatig geëvalueerd en waar nodig geactualiseerd.
Indien en voor zover gegevens worden verstrekt aan gegevensverwerkers die namens haar diensten verlenen of opdrachten uitvoeren, is T-Staffing B.V. met hen overeengekomen dat zij de persoonsgegevens eveneens optimaal beveiligen.
U dient zich ervan bewust te zijn dat u zelf verantwoordelijk bent voor de beveiliging van uw computerapparatuur en/of telefoon en van uw eigen internetverbinding, en dat deze nooit 100% veilig is. De verzending van persoonsgegevens via internet geschiedt dan ook op eigen risico.
Wijzigingen
T-Staffing B.V. kan van tijd tot tijd om uiteenlopende redenen veranderingen, aanvullingen of wijzigingen aanbrengen in haar Privacystatement. Het meest actuele Privacystatement is te allen tijde in te zien op de website. We raden je aan het privacystatement regelmatig na te lezen. Deze versie is opgesteld in mei 2018.
Bezoekers en gebruikers van de website
Als u onze website bezoekt, verzamelen we informatie gerelateerd aan het type apparaat, browser en hoe u onze website gebruikt. Deze informatie helpt ons om de website te verbeteren, voor uw gebruiksgemak en om u zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Wij verzamelen de persoonsgegevens van jou om:
- te kunnen reageren op vragen, tips, feedback, sollicitaties of verzoeken indien je daarvoor een formulier hebt ingevuld of gegevens hebt achtergelaten;
- informatie te kunnen verstrekken over onze dienstverlening en overige activiteiten en deze beter te kunnen afstemmen op jouw wensen en kwaliteiten;
- je te benaderen voor aanbiedingen, events en andere informatie die voor jou interessant kan zijn;
- je emails te kunnen sturen zoals nieuwsbrieven of vacature-alerts, indien je je daarvoor hebt aangemeld (opt-in);
- jouw feedback of klachten te verwerken of daarop te reageren om onze dienstverlening en middelen te kunnen verbeteren of je beter van dienst te kunnen zijn.
Welke persoonsgegevens verzamelen wij van u
We verwerken de persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor onze dienstverlening; een deel van deze gegevens is verplicht om gebruik te kunnen maken van onze dienstverlening. Zonder deze gegevens kunnen we onze dienstverlening niet uitvoeren.
Aanvullende gegevens kunnen wenselijk zijn om de dienstverlening beter te kunnen afstemmen op uw wensen, kwaliteiten en/of beschikbaarheid of om te voldoen aan meer specifieke vragen of verplichtingen ten aanzien van de functie en/of vanuit opdrachtgevers. Wij vragen u ons enkel informatie te verstrekken die juist en relevant is.
We kunnen ook (contact)gegevens van u verzamelen indien u deze heeft geplaatst op publieke middelen, enkel indien wij een gerechtvaardigde reden hebben om te veronderstellen dat u geïnteresseerd zou zijn in werk of onze dienstverlening. In dat geval zullen we u benaderen om uw interesse te toetsen om u bij ons in te schrijven conform onze voorwaarden en met inachtneming van dit Privacy-statement. U bent zelf verantwoordelijk voor persoonlijke gegevens die beschikbaar zijn van u op/via het internet.
Meer specifiek gaat het om – onder andere – de volgende (documenten met) persoonsgegevens:
Bij inschrijving;
NAW gegevens, e-mailadres en andere contactgegevens;
- geboortegegevens, leeftijd, geslacht;
- curriculum vitae (CV), informatie over opleiding, stages en werkervaring;
- gegevens over trainingen en opleidingen en/of testen die u zelf of via ons heeft gevolgd of gedaan;
- gegevens over beschikbaarheid en verlof;
- andere gegevens die van belang (kunnen) zijn in het kader van de beoordeling van de geschiktheid van u als kandidaat, bijvoorbeeld referenties en getuigschriften;
- pasfoto en video (introductie) – op vrijwillige basis.
Het ID-bewijs mag bij de werving en selectie worden opgeslagen en gecontroleerd om na te gaan of u mag werken in Nederland. Ga u niet binnen vier weken voor ons aan de slag, dan wordt het ID-bewijs verwijderd.
Wij zetten ons in voor een inclusieve arbeidsmarkt, waar iedereen die kan, mee mag doen. Gegevens zoals uw geslacht vragen we op om met u te communiceren, gegevens over leeftijd om u in onze systemen te identificeren en om te bepalen of wij bepaalde verplichtingen hebben (zoals met betrekking tot het loon en of we toestemming nodig hebben van ouders of voogd).
Op het moment dat u voor T-Staffing B.V. kunt gaan werken/werkt/heeft gewerkt;
- nationaliteit, BSN-nummer, ID bewijs, werkvergunning;
- overige gegevens die gerelateerd zijn aan de personeels-, salaris- en verzuimregistratie;
- daarnaast verwerken wij soms, ten behoeve van bepaalde functies, gegevens in het kader van een pre-employment screening.
Indien u via ons wordt in- en doorgeleend aan een opdrachtgever;
- gegevens noodzakelijk in het kader van de beperking van de inlenersaansprakelijkheid (zoals NAW, geboortedatum, BSN, soort ID-bewijs, nummer en geldigheidsduur, indien aanwezig: verblijfsvergunning, A1-verklaring, tewerkstellingsvergunning).
T-Staffing B.V. legt uitsluitend bijzondere persoonsgegevens vast als dat nodig is om aan haar wettelijke verplichtingen te voldoen, of indien dit anders toegelaten is bij of krachtens de wet. Met ‘bijzondere persoonsgegevens’ wordt bedoeld; gegevens over ras of etnische afkomst, politieke opvattingen, religieuze of levensbeschouwelijke godsdienst of levensovertuiging, genetische en biometrische gegevens, gezondheid, seksuele leven, lidmaatschap vakbond, strafrechtelijke persoonsgegevens en/of persoonsgegevens over onrechtmatig of hinderlijk gedrag.
Waarom verzamelen wij u persoonsgegevens
Wij verzamelen en verwerken uw gegevens voor de uitvoering van onze hr-dienstverlening, waaronder; bemiddeling, uitzenden, detachering, payroll, werving & selectie, persoonlijke ontwikkeling en inzetbaarheid, loopbaanbegeleiding, coaching, planning, personeels- en salarisadministratie.
Meer specifiek, uw persoonsgegevens worden verwerkt om;
- (correct en duidelijk) met te communiceren;
- u aanbiedingen te doen en/of informatie te verstrekken over de dienstverlening en overige activiteiten en deze beter af te stemmen op uw wensen en kwaliteiten, dit gebeurt door onze medewerkers en deels geautomatiseerd (bijvoorbeeld bij een vacature-alert);
- u te benaderen voor commerciële aanbiedingen, nieuwsbrieven, events en promotie-acties die voor u interessant kunnen zijn, uitsluitend indien u zich daarvoor heeft aangemeld;
- uw feedback of klachten te verwerken of daarop te reageren om onze dienstverlening en middelen te kunnen verbeteren of u beter van dienst te kunnen zijn;
- onze dienstverlening te verbeteren; indien we voor trainingsdoeleinden bijvoorbeeld gesprekken opnemen, zullen we u daar van tevoren over informeren;
- uw geschiktheid en beschikbaarheid te kunnen beoordelen in verband met bemiddeling naar vast of tijdelijk werk dan wel een opdracht, waarbij ook gebruik gemaakt kan worden van testresultaten, referentiechecks, social media (enkel indien dit voor de functie echt relevant is en bij de vacaturetekst is aangegeven);
- inzicht te krijgen in bedrijven waar of via wie u mogelijk ingezet wordt of hoe we u kunnen ondersteunen of adviseren bij het zoeken naar werk;
- u voor te stellen bij onze opdrachtgevers, dit kan ook door middel van geluid-en/of beeldmateriaal, in geval van video’s of foto’s: uitsluitend indien u deze op vrijwillige basis aan ons heeft verstrekt, of heeft laten verstrekken; u zo goed mogelijk volgens uw wensen en beschikbaarheid en de mogelijkheden bij onze opdrachtgever in te plannen;
- een werknemers- of personeels-/bemiddelingsrelatie met u aan te gaan en te onderhouden en hiervoor de relevante administratie uit te voeren;
- de benodigde acties en administratie uit te voeren in geval wij eigenrisicodrager zijn;
- een opdracht bij de opdrachtgever vast te leggen in een overeenkomst met de opdrachtgever en de overeenkomst met de opdrachtgever te onderhouden en na te komen;
- ten behoeve van bepaalde functies gegevens te verwerken in het kader van een pre-employment screening.
- uw persoonlijke ontwikkeling en inzetbaarheid te bevorderen, waaronder door training, opleiding en testen;
- voor management doeleinden waaronder; managementinformatie, het verzorgen van interne controles en bedrijfsveiligheid en het uitoefenen van audits en accountantscontrole;
- kwaliteitsdoeleinden zoals certificering;
- aanspraak te kunnen maken op subsidies, premiekortingen, loonkostenvoordeel e.d.;
- als we een werknemers- of personeels-/bemiddelingsrelatie met u zijn aangegaan, voor naleving van wet- en regelgeving, waaronder maar niet beperkt tot identificatie, arbeidswetgeving, fiscale-en sociale zekerheidswetgeving, pensioen, bestrijding van fraude en nationale en internationale sanctiewetgeving.
Hoelang bewaren wij uw persoonsgegevens
Wij bewaren uw gegevens om te kunnen voldoen aan het doel waarvoor het verzameld is. De vereiste bewaartermijn bepalen we aan de hand van wet- en regelgeving en eventuele claimrisico’s waarbij het uitgangspunt is dat wij de gegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk.
Sollicitanten, (potentiële) kandidaten, zzp-ers, flexwerkers, medewerkers van leveranciers of deelnemers van onze klanten
Wij verzamelen en verwerken uw gegevens voor de uitvoering van onze hr-dienstverlening, waaronder; bemiddeling, uitzenden, detachering, payroll, werving & selectie, in- en doorleen, persoonlijke ontwikkeling en inzetbaarheid, re-integratie, loopbaanbegeleiding, advies, planning, personeels- en salarisadministratie.
De bewaartermijnen die wij hanteren, zijn afhankelijk van de toepasselijke wettelijke bewaartermijnen, eventuele claimrisico’s of andere verplichtingen waarbij uitgangspunt is dat uw persoonsgegevens niet langer worden bewaard dan daarvoor noodzakelijk.
Dat betekent:
- Kandidaten (indien u (nog) niet voor T-Staffing B.V. heeft gewerkt)
Uw bemiddelingsgegevens (CV, werkervaring, opleiding, testresultaten e.d.) zijn beschikbaar tot twee jaar na het laatste contact indien u niet voor T-Staffing B.V. heeft gewerkt. U krijgt zowel een jaar na het laatste contact als twee jaar na het laatste contact een bericht van ons dat u bij ons staat ingeschreven.
Indien u niet meer bemiddeld wilt worden, kunt u dit doorgeven via app, telefoon, mail, schriftelijk. U wordt niet meer benaderd en bemiddeld door T-Staffing B.V.. Uw persoonsgegevens zijn nog drie kalendermaanden beschikbaar in een afgeschermde omgeving (bij Werving & Selectie is deze periode 24 maanden) in verband met claimrisico’s. In deze afgeschermde omgeving zijn uw gegevens enkel beschikbaar voor T-Staffing B.V. onder strikte voorwaarden overeenkomstig de daarvoor gestelde doelen en termijnen. Na afloop van genoemde termijnen worden uw gegevens definitief verwijderd.
- Indien u voor T-Staffing B.V. werkt/heeft gewerkt
Uw persoonsgegevens zijn beschikbaar tot twee jaar na einde dienstverband.
Bepaalde persoonsgegevens zijn ten behoeve van bijvoorbeeld claims, audits en fiscale verplichtingen langer beschikbaar voor T-Staffing B.V..
Indien u niet meer bemiddeld wilt worden, dan kunt u dit aangeven bij uw contactpersoon. U wordt niet meer benaderd en bemiddeld door T-Staffing B.V. Uw persoonsgegevens worden in dat geval na twee jaar gearchiveerd in een afgeschermde omgeving. Uw persoonsgegevens zijn dan enkel beschikbaar voor T-Staffing B.V. onder strikte voorwaarden overeenkomstig de daarvoor toepasselijke doelen en termijnen.
- Zakelijke relaties
We verwerken persoonsgegevens van personen die werkzaam zijn voor ondernemingen waarmee wij zaken doen voor het doen van aanbiedingen voor en/of verstrekken van informatie over de dienstverlening en overige activiteiten en een zakelijke relatie te onderhouden en een opdrachtovereenkomst te sluiten en te onderhouden.
Welke persoonsgegevens verzamelen wij van u
- naam en contactgegevens;
- functie;
- gegevens van het bedrijf waarvoor u werkt of vertegenwoordigt;
- gegevens om een goede zakelijke relatie met u te kunnen onderhouden;
- gegevens ten behoeve van evenementen en bijeenkomsten.
Waarom verzamelen wij uw persoonsgegevens:
Wij verzamelen uw gegevens om;
- de overeenkomst met u te kunnen vastleggen, onderhouden en na te komen;
- met u te kunnen communiceren;
- een goede zakelijke relatie met u te onderhouden, om;
- uw aanbiedingen te kunnen doen, relatiegeschenken te verstrekken en/of informatie te kunnen verstrekken over de dienstverlening en overige activiteiten;
- u te benaderen voor commerciële aanbiedingen, nieuwsbrieven, events en promotie-acties die voor u interessant kunnen zijn, uitsluitend indien u zich hiervoor heeft aangemeld
- om te kunnen factureren;
- om de kredietwaardigheid te kunnen bepalen;
- om u en/of uw collega’s toegang te verstrekken tot de portal en het accountbeheer in te regelen;
- voor rapportagedoeleinden (bijvoorbeeld om de juiste persoon de juiste rapportage te verstrekken);
- uw feedback of klachten te verwerken of daarop te reageren om onze dienstverlening en middelen te kunnen verbeteren of beter van dienst te kunnen zijn;
- onze dienstverlening te verbeteren.
Hoe lang bewaren wij uw persoonsgegevens
De bewaartermijnen die wij hanteren, zijn afhankelijk van de relevantie van de gegevens voor het onderhouden van of vastleggen van onze relatie en de overige hierboven genoemde doelen, toepasselijke wettelijke bewaartermijnen, eventuele claimrisico’s of andere verplichtingen waarbij uitgangspunt is dat jouw persoonsgegevens niet langer worden bewaard dan daarvoor noodzakelijk.